Назад към всички

Стоп на ръждата!

Стоп на ръждата!

Ръждата се получава при взаимодействие на метала с вода. Процесът на корозия може буквално да „разяде“ автомобила, ако не се погрижите за него. Каросерията на колата по принцип е защитена от външните условия благодарение на боята. Но с времето неизбежно се получават малки драскотини, например от малки камъчета по пътя, които се превръщат в уязвимо и благоприятно място за развитие на ръжда.

Обща поддръжка

Най-добрият подход винаги ще си остане превенцията. Общата поддръжка е по-важна, отколкото може би предполагате и не е свързана само с външния вид на колата, но и с предпазването от нарушения по повърхностите.

  • Мийте колата веднъж на всеки две седмици, а през зимата, когато шофирате в кал и луга, веднъж седмично. Важно е след измиване колата да бъде добре подсушена.
  • Полагайте вакса веднъж на всеки четири месеца.
  • Поддържайте чисти и сухи и вътрешните повърхности, особено ако сте разливали нещо по пода, за да не провокирате наченки на ръжда от вътрешната страна.
  • Редовно смазвайте пантите и другите движещи се части.
  • Пода на автомобила е хубаво добре да се почисти и да се нанесе корозионна защита тип шагре.
  • От вътрешната страна на вратите често се събира влага заради конденза по стъклата в хладно време. Добра идея е тях също да напръскате с предпазен спрей.

Особено внимание при наличие на сол и луга

Разтворите, с които се обработват улиците и пътищата през зимата, са особено вредни за металните части по автомобила.

  • За да ограничите вредното въздействие на солта и лугата, мийте колата дори по-често през зимния сезон.
  • Почиствайте автомобила и отдолу, около калниците и калобраните, гумите и джантите, където се натрупват кал и лед.
  • Спазвайте дистанция от автомобилите пред вас на пътя, които в движение хвърлят сняг и кал.
  • Може да ограничите щетите и като напръскате с предпазващ спрей.

Не забравяйте да проверявате

  • Проверявайте автомобила си редовно за наченки на ръжда. Ако видите „балончета“ по боята, това е сигнал, че отдолу е тръгнала ръжда.
  • Трите основни пространства, които трябва да оглеждате редовно са: двигателя и резервоара, долните части – прагове, шаси, както и външните боядисани части.

При вече съществуваща ръжда

И все пак в много случаи ръждата е неизбежна, особено при по-стари автомобили. Когато забележите такава е добре да предприемете бързи мерки, за да предотвратите разрастването на проблема.

  • Първо ръждата от засегнатите участъци се премахва с помощта на телена четка или на шкурка. После участъците могат да бъдат обработени с преобразователи на ръжда, които спират нейното действие. Някои от тях се нанасят с четка, а други са под формата на спрей за по-трудно достъпните участъци. Процедурата трябва да включи всички засегнати места по колата, защото ако пропуснете, ръждата ще продължи с корозивното си действие. Отгоре се нанася допълнително покритие (боя, лак), което да предпази метала от повторна поява.
  • Добре поддържаната кола ще ви се отплати с дълъг и безпроблемен живот, а и така задържате стойността на автомобила по-висока. При нужда от средства може да използвате колата си, за да получите обратен лизинг от Maxo. Той е на стойност от 3000 до 30 000 лв. и възможност за разсрочване до 48 месеца, през които продължавате да ползвате автомобила си както и досега.

 

Виж всички полезни съвети

Виж всички полезни съвети
Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Ремонтът на банята не е непременно свързан с неприятни изненади и затормозяващи дейности. Предварително планирай и обмисли всеки един детайл.

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

За прекрасно, незабравимо и безгрижно сватбено тържество заложи на внимателно планиране на бюджета. Научи повече за най-важните разходи, които те очакват и посрещни големия ден с усмивка!

Най-скъпите колекционерски автомобили

Най-скъпите колекционерски автомобили

Цените им са космически, но историята и уникалността им оправдават стойността

Колко електромобила има в България?

Колко електромобила има в България?

Основен проблем е все още високата цена на електрическите коли и липсата на стимули