Любителите на високите скорости и мощността обикновено са склонни да се отнасят пренебрежително към малките, често определяни като „градски“ или „дамски“, автомобили. По света обаче има достатъчно ентусиасти, които могат да разбият всякакви клиширани представи за малките коли, които с подходящото тунинговане и смяна на двигателя, се превръщат в малки зверчета и могат да отвеят на пътя доста по-големи свои събратя. А в случаите, когато това са масови автомобили отпреди десетилетия и произвеждани в страните зад Желязната завеса, резултатите наистина изглеждат впечатляващи.
Yugo GV
Мъничкият хечбек, произвеждан през миналия век от Zastava, може да бъде засечен по американските пътища, а често участва и в състезания. Колата има цели два 8-кубикови 8-цилиндрови двигателя от Cadillac. Един отпред и един в багажника:
Собственикът Джим обикновено кара Yugo-то само на един двигател, но двата могат да работят и едновременно, като имат обща мощност от 900 к.с. Два кръга на водно охлаждане се грижат автомобилът да не прегрява. По екстериора също са правени някои промени, за да може двигателите да бъдат поместени вътре.
Fiat 500
Да напъхаш V12 двигател от Lamborghini Murcielago в такава количка изисква истинско майсторство.
Трансформацията е дело на италианската фирма Oemmedi Meccanica и събра погледите по време на автошоуто в Болоня преди пет години. И всичко това само защото собствениците на компанията, баща и син, се обзаложили. Синът Леонардо твърдял, че подобен тунинг може да бъде направен, а баща му Джанфранко заявил: „Глупости, това е невъзможно“. От този спор и един позакъсал бял Fiat 500 се родила тази чисто нова кола. Не само двигателят с 580 к.с. е нов. Купето е доста по-широко. А звукът е като на реактивен самолет, чуйте:
Golf Mk II
Най-върлите фенове на Golf сигурно при никакви обстоятелства не биха го заменили за някакъв си Cadillac. Но пък какво пречи да го превърнат в звяр с двигател на Cadillac - Northstar V8 с 300 к.с.
Mini Cooper
Не е сигурно дали това Mini има 6-кубиков LS2 V8 двигател или двигателят си има Mini върху себе си. Преди време колата с прякор „The Monster“ („Чудовището“) събра погледите като премери сили с Mitsubishi Colt.
А когато комбинираш кола, която тежи едва 450 кг., с двигател Hayabusa и 250 к.с., можеш да постигнеш чудеса. Точно това е направил собственикът на следващото Mini:
VW Beetle
Взимаме една „Костенурка“ на Volkswagen от 1966 г., отстраняваме оригиналния двигател и го заменяме с 1.3-кубиков Wankel с турбо, взет от Mazda RX-7. По този начин получаваме Beetle с мощност от 250 коня, който успя да впечатли дори експерт като Джей Лено!
А Джей Лено определено не се впечатлява толкова лесно, предвид че е притежател на най-голямата автомобилна колекция в света (виж „Известните и техните автомобилни колекции“).
Volkswagen Bus
Тунинговано автобусче? На повечето хора дори не би им хрумнало, но пък шантавите идеи винаги си намират пътя към правилните хора. И така, на швейцарския собственик на бусчето му дошла идеята да го обзаведе с двигател на Porsche. Цялата трансформация му отнела повече от пет години. Сега под капака има 3,6-литров редови двигател с 6 цилиндъра, който доставя мощност от 570 к.с.
Barbie car
Как, не сте чували за подобна автомобилна марка? Значи просто нямате малка дъщеря. Barbie количката не може да побере повече от мотор за велосипед, но пък си има емблема на Mustang!
За някои хора автомобилите служат само и единствено за придвижване от точка А до точка Б. За други обаче те са хоби, страст и дори фетиш. Ако сте от вторите и искате да направите нещо повече за своята кола, може да финансирате начинанието си именно с нейна помощ и с обратен лизинг от Maxo. Може да вземете заем на стойност от 3000 до 100 000 лв. с опция за изплащане на равни месечни вноски за период до 60 месеца. А през това време продължавате да ползвате автомобила си както преди!
Показателен пример:
Вземи финансов лизинг на стойност 15 000.00 лева със срок на договора 18 месеца. Годишен процент на разходите за финансовия пример 37.14% и фиксиран годишен лихвен процент 32.00%. Размерът на месечната лизингова вноска е 1 060.13 лева. Общата сума за връщане е 19 082.34 лева.
Вземи финансов лизинг с гратисен период от 2 месеца на стойност 15 000.00 лева със срок на договора 18 месеца. Годишен процент на разходите за финансовия пример – 37.14% и фиксиран годишен лихвен процент – 32.00%. Размерът на месечната лизингова вноска в гратисен период е 400.00 лева. Размерът на месечната лизингова вноска след гратисен период е 1 163.94 лева. Общата сума за връщане е 19 423.04 лева.
Възможен период за финансов лизинг от 6 до 60 месеца, максимален ГПР, който може да бъде достигнат е в размер на 42.59%.
Maxo (Максо) и www.maxo.bg е търговска марка на Максо България АД, ЕИК 204611425. Дружеството е вписано в Регистъра на финансовите институции по член 3а от Закона за кредитните институции, воден от Българска народна банка под номер BGR00385.
Показателен пример Юридически лица:
Вземи обратен лизинг от Maxo.bg без гратисен период на стойност 27 000.00 лева, със срок на договора 12 месеца. Годишен процент на разходите за финансовия пример – 26.82% и фиксиран годишен лихвен процент - 24.00%. Размер на месечната лизингова вноска е 2 553.11 лева. Общата сума за връщане е 30 637.32 лева.
Възможен период за обратен лизинг от 6 до 60 месеца, максимален ГПР, който може да бъде достигнат е в размер на 34.50%.
Показателен пример Физически лица:
Вземи обратен лизинг от Maxo.bg без гратисен период на стойност 3 000.00 лева, със срок на договора 6 месеца. Годишен процент на разходите за финансовия пример – 48.21% и фиксиран годишен лихвен процент - 40.00%. Размер на месечната лизингова вноска е 559.93 лева. Общата сума за връщане е 3 359.58 лева.
Възможен период за обратен лизинг от 6 до 60 месеца, максимален ГПР, който може да бъде достигнат е в размер на 48.21%.
Maxo (Максо) и www.maxo.bg е търговска марка на Максо България АД, ЕИК 204611425. Дружеството е вписано в Регистъра на финансовите институции по член 3а от Закона за кредитните институции, воден от Българска народна банка под номер BGR00385.