Назад към всички

И Audi се включва на ток

И Audi се включва на ток

Audi реши да се включи в редиците на производителите на електроавтомобили с подобаващо закъснение, но пък с грандиозна заявка за следващите години. Първият изцяло електрически автомобил на компанията, e-tron, беше представен тази есен и ще бъде на пазара в Европа до края на годината, а в САЩ през пролетта на 2019 г. Междувременно Audi официално обяви плановете си в сегмента:

  • 20 нови електрически и хибридни модела до 2025 г.
  • Продажби в размер на общо 800 000 електроавтомобили до 2025 г.
  • Разработката на мобилно приложение за е-колите на компанията
  • Представянето на изцяло автономен автомобил
  • Инвестиция от 40 млн. евро за всичко изброено

По данни на компанията сумата възлиза на двугодишните й приходи и концепцията е част от опитите за справяне с последиците от дизеловия скандал в последните години. Целта е Audi да се превърне в Номер 1 производител на електрически коли в премиум сегмента – напълно подходящи за всекидневна употреба, но без компромиси в качеството и при шофьорското изживяване. 

Онлайн системата за приложения пък ще бъде съвместима с всички автомобили от подразделенията на Volkswagen. В Audi са решени до три години да представят и автономен автомобил, базиран на прототипа Audi Aicon.

Първият от първите

Първата стъпка ще е пускането на продуктовата версия на електрическия SUV e-tron. Моделът ще е с два електрически мотора и задвижване на всяко колело. Ще може да ускорява от 0 до 100 за 5,5 сек., а пробегът с едно зареждане е 480 километра. Собствениците ще могат да купят домашна система за зареждане и да я свържат с Amazon Home Services. С доплащане пък в Европа може да поръчате автомобила с камери вместо странични огледала. 

Audi e-tron

През 2020 г. Audi планира също да представи спортният седан e-tron GT. През същата година ще излезе и компактния вариант на модела. През 2021 г. пък ще бъдат представени още два електрически SUV модела на Audi, за които не са известни повече детайли, но се предполага, че ще са по-малки от e-tron.

Стратегията на завладяването

„Стратегията ни е същата като тази при колите с двигател с вътрешно горене: Да произвеждаме използваеми коли за всеки ден. В случая електрически.“, коментира пред Forbes Филип Брабек, който оглавява отдела за продуктови стратегии на Audi.

„В ранните дни на електрическите автомобили много хора в различни компании стояха в заседателните зали и си задаваха въпроса как ли би изглеждало бъдещето. По онова време често срещано мнение беше, че индустрията трябва да се стреми към различен тип автомобили, по-футуристични. С течение на времето това мислене еволюира. Сега знаем, че клиентите просто искат добре изглеждащи коли с отлична технология. Не им трябва някакъв отнесен дизайн.“

По думите на Брабек в Audi са били наясно, че навлизат в пренаселен сегмент и по тази причина e-tron се цели по-скоро към публиката на кросоувърите. Там вече е налице конкуренцията на Audi Q7 с BMW X5, Mercedes-Benz GLE и Porsche Cayenne. Е-tron е по-скоро мейнстрийм автомобил, защото целта е била преходът от двигател с вътрешно горене към електрически да премине възможно най-гладко. „Искахме да създадем хем готин автомобил, хем такъв, който вече е познат на публиката“, допълва Брабек.

С други думи, стратегията на Audi е да поддържа баланса между старото и новото и постепенно да увеличава предлагането и продажби на електрически автомобили, които по план трябва да възлизат на 25% от общите продажби на компанията до 2025 г.

Какво е вашето отношение към електроавтомобилите? Смятате ли че и в България популярността им ще расте със същите темпове? Иновациите са любим сектор за Maxo и точно по тази причина може бързо и лесно да заявите обратен лизинг от Maxo чрез попълване на онлайн формата ни. На стойност от 3000 до 30 000 лв. според оценката на колата ви и с удобно разсрочване до 48 месеца, това е най-добрият начин да се възползвате от личния си автомобил и да получите финансиране.

Разбери повече

 

Виж всички полезни съвети

Виж всички полезни съвети
Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Ремонтът на банята не е непременно свързан с неприятни изненади и затормозяващи дейности. Предварително планирай и обмисли всеки един детайл.

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

За прекрасно, незабравимо и безгрижно сватбено тържество заложи на внимателно планиране на бюджета. Научи повече за най-важните разходи, които те очакват и посрещни големия ден с усмивка!

Най-скъпите колекционерски автомобили

Най-скъпите колекционерски автомобили

Цените им са космически, но историята и уникалността им оправдават стойността

Колко електромобила има в България?

Колко електромобила има в България?

Основен проблем е все още високата цена на електрическите коли и липсата на стимули