Фолксваген Голф може да е малка кола, но носи много. Най-вече на шеги, вицове и подигравки. До степен, че автомобилът се е превърнал в нарицателно. Особено в България и най-често във връзка с Перник. Това обаче изобщо не му пречи да е сред най-разпространените и предпочитани коли по света.
Знаете ли, че на всеки 40 секунди някой някъде решава да си купи Голф? Това е най-продаваната европейска кола, а в света е втора след Тойота Корола.
В света се подвизават над 32,5 милиона голфа.
А знаете ли кой е най-скъпият Голф, продаван някога? Той е продаден на търг през 2005 г. за 188 хил. евро. Просто защото е бил папамобил. Точно така, папа Бенедикт XVI се е возел на Голф 5.
Между другото и германският канцлер, Ангела Меркел, е карала Голф. Двойка.
В момента тази кола се произвежда в пет завода в Германия, Бразилия, Китай и Мексико и се дистрибутира до 155 държави.
А през 2019 г. предстои да бъде пуснат и новия Голф 8. Погледнете го и помислете дали няма да се прежалите да минете и вие в голф-клуба (ако вече не сте там):
Моделът на Фолксваген – Голф, е пуснат през 1974 г. в рамките на опитите на компанията да възвърне пазарните си позиции. В продължение на над 3 десетилетия лицето на Фолксваген е Бийтъл – най-продаваната кола за времето си. През 60-те обаче два фактора се превръщат в предизвикателство: Икономическата криза и новите разработки на конкурентите. Опел измества Фолксваген от челното място, а компанията отговаря, като пуска няколко нови и не особено успешни модела.
Ако не броим Голф. Колата се превръща в тотален хит, продава се масово и помага за избутването на Опел от челното място. Причините са няколко – колата е издръжлива, компактна, но удобна за семейства и – не на последно място, има GTI вариация. Тя е първата GTI кола от средния сегмент и се предполага се, че именно това е изиграло основна роля в популяризирането. Защото Голф може да е удобна, но никога не става достатъчно „симпатична“ на обществото и не влиза във филмите на Disney… За разлика от Бийтъла.
Това очевидно никак не пречи и, както вече стана дума, голфът се превръща в най-разпространената кола.
Освен това се превръща и в една от най-тунингованите коли. От елементарни подобрения, през абсурдни, та до цялостно преобразяване. Кой би отказал например да кара това?
Ако сте фенове на прословутия модел на Фолксваген, може дори да си свалите приложение за тунинговане – има различни за различните поколения Голф.
Разбира се, има и някои странни решения, като това:
Преди години дори се проведе конкурс „Пернишки Голф“, в който можеше да участват само собственици на голфове, които са извършили подобрения по тях. Макар и не на първо място сред петимата финалисти изпъкна Елеонора, която направи впечатление, не само защото е жена, преобразила Голф-а си, но и защото е постигнала следното:
Не съвсем сама, с помощ, но пак е впечатляващо.
В България е разпространено клишето, че Голф не е просто кола, а социално явление. Автомобилът има колкото привърженици, толкова и противници (макар че самата кола не носи отговорност за това).
Вицовете валят отвсякъде. Като този, че „За голфаджиите светофарите винаги са зелени“ или че „Само Чък Норис може да кара Голф по-бързо от перничанин“.
Има и карикатури:
За финал: Каквото и да е личното ви мнение за Фолксваген Голф, вероятно ще се съгласите, че тази кола ще остане дълго в историята.