Назад към всички

Автомобилна екзотика

Автомобилна екзотика

Историята на автомобилния дизайн и проектиране е изпълнена със смели опити да се разчупи статуквото. Така се раждат коли, които не изглеждат като нищо виждано преди, понякога са революционно иновативни, а друг път остават в историята само като не особено успешен, но пък смел опит. Често производители и самодейци имат възможността да развихрят въображението си при концептуалните автомобили, където не са длъжни да спазват държавни регулации, да се съобразяват с модата в момента и дори могат да се борят с физични закони. Естествено, много от тези коли никога не виждат свят в повече от една бройка. Случва се и експериментите да постигнат иновация, която не след дълго може да бъде видяна и в серийното производство. Някои просто са изпреварили времето си и това може да бъде осъзнато едва десетилетия по-късно.

Norman Timbs Special

Norman  Timbas Special

Надали сте виждали друг автомобил с подобен дизайн, който изглежда достатъчно екстравагантен и в днешни дни. През 1947 г. колата е създадена от Норман Тимбс, който е механик на състезателни автомобили. Двигателят е от Buick Straight 8 и колкото и да не е за вярване, е разположен в задната, капковидна част на автомобила. Максималната скорост е 198 км/ч.

Chrysler (Ghia) Streamline X „Gilda“

Chrysler Ghia

Името „Гилда“ автомобилът получава благодарение на едноименния филм с Рита Хейуърт. Първоначално е планирано колата да има двигател със самолетна технология, отговарящ и на дизайна на изтребител. В края на краищата италианската компания Ghia обаче оборудва автомобила с обикновен 1,5-кубиков двигател.

GM LaSabre

GM LaSabre

Създаденият през 1951 г. GM Le Sabre е първият автомобил със спортни елементи в дизайна, като издължените части на задницата, както и облото предно стъкло. Впоследствие този подход става характерен за американските коли от онова време. Le Sabre разполага и с детектор за влага, който автоматично вдига гюрука, когато започне да вали.

Ferrari (Pininfarina) 512 S Modulo

Ferrari 512

В дългогодишната си история дизайнерската компания Pininfarina е разработила редица концептуални коли, част от тях доста успешни и популярни, но Ferrari 512 S Modulo не е сред тях. Създаденият за Женевското автомобилно изложение през 1970 г. S Modulo е разработен въз основата на шаси от състезателния Ferrari 512S.

BMW GINA Light Visionary Model

BMW GINA Light Visionary model

Полека се преместваме към наши дни, където BMW GINA Light Visionary Model е един от най-смелите прототипи. Създаден е от дизайнерския директор на BMW Крис Бангъл, който обича да провокира иначе сравнително последователното мислене в компанията. Разработването на модела започва още през 2001 г. и е представен през 2008-а. Освен ъгловатите форми необичайна тук е изработката на купето. То се състои от множество малки метални фасети и е покрито с полиуретанова материя, която може да изменя формите на автомобила според нуждите.

Volkswagen Golf W12 650

Volkswagen Golf W12 650

Когато побереш W12 двигател (от Bentley) с мощност от 631 к.с. в кола като Volkswagen Golf, получаваш нещо като джобна ракета. За съжаление обаче и това си остава на концептуално ниво.

Maybach Exelero

Maybach Exelero

При представянето си през 2008 г. Maybach Exelero беше оценен на 8 млн. долара и дали заради това или не, но си остава произведен само в един екземпляр. Любопитен факт е, че окончателният дизайн е дело на студенти от Университета по приложни науки в германския град Пфорцхайм.

Porsche 918 Spyder Concept Car

Porche 918 Spyder Concept

Porsche 918 Spyder Concept Car беше представен на Женевското автошоу през 2010 г. и представлява еволюирал вариант на Carrera GT, само че е хибрид. Общо двигателите осигуряват комбинирана мощност от 218 к.с. Колата стига и до производство. Продадени са малко над 900 автомобила от модела с цена от 845 хил. долара.

Ferrari Icona Vulcano

Ferrari icona vulcano

Поредният смел автомобил, вдъхновен от самолет и по-точно Blackbird SR-71. Дизайнерът на колата е базиран в Шанхай и след представянето на Icona Vulcano малко хора вярваха, че ще влезе в движение. В края на краищата може да си я купите за 2,1 млн. долара. Предлага се в опциите хибрид с 980 к.с. или с двойно турбо и 880 к.с.

Lamborghini Egoista

Lamborghini Egoista

Да, това чудовище съществува и е създадено по повод 50-годишнината на компанията. Моделът е базиран на Gallardo и разполага с 5,2-кубиков V10 двигател с мощност от 600 к.с.

В края на краищата именно стремежът към иновации и към необичайното водят света напред. Ако имате нужда от финансови средства, няма нужда да изобретявате нищо, с Maxo може да получите от 3000 до 30 000 лв. под формата на обратен лизинг за автомобила си. Срокът на изплащане е до 48 месеца, а през това време ползвате колата си както и преди.

Виж всички полезни съвети

Виж всички полезни съвети
Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Ремонтът на банята не е непременно свързан с неприятни изненади и затормозяващи дейности. Предварително планирай и обмисли всеки един детайл.

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

За прекрасно, незабравимо и безгрижно сватбено тържество заложи на внимателно планиране на бюджета. Научи повече за най-важните разходи, които те очакват и посрещни големия ден с усмивка!

Най-скъпите колекционерски автомобили

Най-скъпите колекционерски автомобили

Цените им са космически, но историята и уникалността им оправдават стойността

Колко електромобила има в България?

Колко електромобила има в България?

Основен проблем е все още високата цена на електрическите коли и липсата на стимули