Историята на автомобилния дизайн и проектиране е изпълнена със смели опити да се разчупи статуквото. Така се раждат коли, които не изглеждат като нищо виждано преди, понякога са революционно иновативни, а друг път остават в историята само като не особено успешен, но пък смел опит. Често производители и самодейци имат възможността да развихрят въображението си при концептуалните автомобили, където не са длъжни да спазват държавни регулации, да се съобразяват с модата в момента и дори могат да се борят с физични закони. Естествено, много от тези коли никога не виждат свят в повече от една бройка. Случва се и експериментите да постигнат иновация, която не след дълго може да бъде видяна и в серийното производство. Някои просто са изпреварили времето си и това може да бъде осъзнато едва десетилетия по-късно.
Norman Timbs Special

Надали сте виждали друг автомобил с подобен дизайн, който изглежда достатъчно екстравагантен и в днешни дни. През 1947 г. колата е създадена от Норман Тимбс, който е механик на състезателни автомобили. Двигателят е от Buick Straight 8 и колкото и да не е за вярване, е разположен в задната, капковидна част на автомобила. Максималната скорост е 198 км/ч.
Chrysler (Ghia) Streamline X „Gilda“
.jpg)
Името „Гилда“ автомобилът получава благодарение на едноименния филм с Рита Хейуърт. Първоначално е планирано колата да има двигател със самолетна технология, отговарящ и на дизайна на изтребител. В края на краищата италианската компания Ghia обаче оборудва автомобила с обикновен 1,5-кубиков двигател.
GM LaSabre

Създаденият през 1951 г. GM Le Sabre е първият автомобил със спортни елементи в дизайна, като издължените части на задницата, както и облото предно стъкло. Впоследствие този подход става характерен за американските коли от онова време. Le Sabre разполага и с детектор за влага, който автоматично вдига гюрука, когато започне да вали.
Ferrari (Pininfarina) 512 S Modulo

В дългогодишната си история дизайнерската компания Pininfarina е разработила редица концептуални коли, част от тях доста успешни и популярни, но Ferrari 512 S Modulo не е сред тях. Създаденият за Женевското автомобилно изложение през 1970 г. S Modulo е разработен въз основата на шаси от състезателния Ferrari 512S.
BMW GINA Light Visionary Model

Полека се преместваме към наши дни, където BMW GINA Light Visionary Model е един от най-смелите прототипи. Създаден е от дизайнерския директор на BMW Крис Бангъл, който обича да провокира иначе сравнително последователното мислене в компанията. Разработването на модела започва още през 2001 г. и е представен през 2008-а. Освен ъгловатите форми необичайна тук е изработката на купето. То се състои от множество малки метални фасети и е покрито с полиуретанова материя, която може да изменя формите на автомобила според нуждите.
Volkswagen Golf W12 650

Когато побереш W12 двигател (от Bentley) с мощност от 631 к.с. в кола като Volkswagen Golf, получаваш нещо като джобна ракета. За съжаление обаче и това си остава на концептуално ниво.
Maybach Exelero

При представянето си през 2008 г. Maybach Exelero беше оценен на 8 млн. долара и дали заради това или не, но си остава произведен само в един екземпляр. Любопитен факт е, че окончателният дизайн е дело на студенти от Университета по приложни науки в германския град Пфорцхайм.
Porsche 918 Spyder Concept Car

Porsche 918 Spyder Concept Car беше представен на Женевското автошоу през 2010 г. и представлява еволюирал вариант на Carrera GT, само че е хибрид. Общо двигателите осигуряват комбинирана мощност от 218 к.с. Колата стига и до производство. Продадени са малко над 900 автомобила от модела с цена от 845 хил. долара.
Ferrari Icona Vulcano

Поредният смел автомобил, вдъхновен от самолет и по-точно Blackbird SR-71. Дизайнерът на колата е базиран в Шанхай и след представянето на Icona Vulcano малко хора вярваха, че ще влезе в движение. В края на краищата може да си я купите за 2,1 млн. долара. Предлага се в опциите хибрид с 980 к.с. или с двойно турбо и 880 к.с.
Lamborghini Egoista

Да, това чудовище съществува и е създадено по повод 50-годишнината на компанията. Моделът е базиран на Gallardo и разполага с 5,2-кубиков V10 двигател с мощност от 600 к.с.
В края на краищата именно стремежът към иновации и към необичайното водят света напред. Ако имате нужда от финансови средства, няма нужда да изобретявате нищо, с Maxo може да получите от 3000 до 100 000 лв. под формата на обратен лизинг за автомобила си. Срокът на изплащане е до 60 месеца, а през това време ползвате колата си както и преди.