8-те автомобила, които най-малко се нуждаят от ремонт

8-те автомобила, които най-малко се нуждаят от ремонт

При избор на автомобил доста често се гледат всевъзможни фактори, но рядко сред тях е надеждността на автомобила в дългосрочен план и това, колко често може да се нуждае от ремонт. Разбира се, съществуват различни теории за това, кои марки и модели коли са „най-здрави“ и много често тези митове се влияят от личните предпочитания на всеки шофьор.

Класацията на компанията за гаранционни застраховки Warranty Direct се базира на Индексът на надеждност (Reliability Index), който от години е ориентир за най-устойчивите автомобили – такива, които най-рядко се развалят и биват ремонтирани, чиито ремонти са най-евтини, като предвид се вземат също възрастта и пробега. Данните на компанията показват, че най-здрави са японските и френските автомобили, ако се разглеждат като произход. На дъното на класацията пък са британските и италианските автомобили. Ето и кои са десетте най-надеждни автомобили, при които рискът да ви оставят на пътя и да трябва да прекарват дълго време в сервиз, е минимален.

1. Toyota iQ  - Индекс 3.00

Toyota iQ

Toyota iQ може и да е малка, но предлага комфорт като на по-голям автомобил. Задните седалки не са много удобни, освен ако пътниците не са деца, но пък могат да се изместват напред, което увеличава обема на багажника. Колата оглавява класацията със среден разход за ремонт при пет години ползване 50 хил. км. пробег от около 500 лв.

2. Mitsubishi Lancer - Индекс 4.00

Mitsubishi Lancer

Разходите за ремонт на петгодишен Mitsubishi Lancer и 70 хил. км. пробег са едва 155 лв.  Автомобилът е бърз, но и надежден, стига да бъде поддържан както трябва.

3. Vauxhall Agila – Индекс 7.00

Vauxhall Agila

Vauxhall Agila си струва инвестицията като кола втора ръка, заради достъпната си цена и практичността като градски автомобил, макар и да не е подходяща за извънградски пътувания. Разходите за ремонт на петгодишна кола със среден пробег от 40 хил. км. възлизат на 260 лв., според Warranty Direct.

4. Hyundai Getz – Индекс 9.00

Hyundai Getz

Hyundai Getz може да предложи доста за цената си като втора ръка, а средната стойност на ремонтите за петгодишна кола с 80 хил. км. пробег е 900 лв. Пластмасовите елементи в купето не са много здрави и е добре да ги проверите, както и накладките на спирачките, които се износват сравнително бързо.

5. Honda Jazz – Индекс 11.00

Honda Jazz

Няма втора като Honda Jazz в сегмента на мини автомобили и това личи от голямото търсене. Разходът на гориво е нисък, както и този за ремонти – около 880 лв. за петгодишен автомобил с пробег от 45 хил. км.

6. Nissan Almera Tino – Индекс 12.00

Nissan Almera Tino

Almera може и да изглежда малко скучна, но в действителност предлага добро шофьорско изживяване. Недостатък са евтините пластмаси в интериора. 380 лв. разход за ремонт за шестгодишен автомобил с 80 хил. км. пробег също е чудесно предложение.

7. Hyundai i10 – Индекс 12.00

Hyundai i10

Средната стойност на ремонтите на петгодишна кола с 50 хил. км. пробег е 450 лв. При Hyundai i10 обаче са чести случаите на корозия и е добре, ако купувате употребяван, да го огледате добре.

8. Mercedes-Benz CLC – Индекс 13.00

Mercedes-Benz CLC

Средният разход за ремонти на петгодишен автомобил със 75 хил. км. пробег е едва 325 лева. Причината е, че Mercedes-Benz CLC просто рядко се поврежда, защото иначе самите ремонти са по-скъпи от средните.

В дъното на класацията са автомобилите, които доста често карат собственика им да се вижда с майстори. Това са Maserati Granturismo, BMW M5 и M6, както и Nissan GT-R, с разходи за ремонти от порядъка на 2000 – 3000 лв. и нагоре. Ако и вие сте изправени пред скъп ремонт или какъвто и да било друг разход, за който не ви достигат средства, може да се възползвате от възможността да получите обратен лизинг от Maxo на стойност от 3000 до 30 000 лв. и опция за изплащане до 48 месеца, през които продължавате да ползвате автомобила си.

 

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече