Традиционно пазарът на автомобили в България е доминиран от употребяваните коли. Това, обаче, не пречи от няколко години да наблюдаваме тенденция на увеличаване продажбите на автомобили нов внос. За първите шест месеца на 2017 г. ръстът на продадените нови коли в България е малко над 19%, по данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили.
А ето и класацията за продадените нови коли в България за миналата година.*
1. Dacia
За 2017 година продажбите на Dacia са нараснали с 15,3% до 3 903 продадени бройки. С това компанията запазва първото си място по продажби в България за четвърта поредна година. Пазарният дял на Dacia за миналата година е 11,3%.
2. Renault
Миналата година от Renault в България са продадени 3 562 автомобила. Така марката се изкачва от 4-о на второ място в рамките на година. Продажбите обаче са се увеличили с 4,7%. Renault обаче държи сериозен дял на пазара на новите автомобили с 10,3 на сто.
3. Kia
През 2017 г. южнокорейските Kia бележат значителен скок от 133,3% ръст на продажбите, които възлизат на 2 823 автомобила. Пазарният дял на марката е 8,2%. Възходът на Kia продължава от години, при това в световен мащаб, не само у нас.
4. Toyota
На четвърто място през 2017 г. се нарежда Toyota с 2 692 продадени автомобила. Годишният ръст възлиза на 12% и придвижва марката от 6-о на четвърто място в класацията. Corolla продължава да бъде предпочитан модел и е по челните места и в световните класации.
5. Skoda
Skoda запазва петото си място с 2 547 продадени автомобила. В процентно изражение отбелязва спад с -1,5 на сто. Пазарният дял на компанията възлиза на 7,4%.
6. Peugeot
Френските Peugeot се придвижват от осмо на шесто място в класацията с 2 335 продадени автомобила. Това е ръст от 37,8% на годишна база и се равнява на пазарен дял от 6,7 на сто.
7. Ford
Продажбите на Ford възлизат на 2 191 автомобила, което се равнява на 6,3% дял от пазара на нови коли в България. Благодарение от ръста от 9 на сто, Ford прескача с три места напред в класацията.
8. Volkswagen
На осмо място по продажби на нови автомобили в България се нарежда Volkswagen с 2 132 продадени коли от марката. Това се равнява на 0,8% спад за периода и пазарен дял от 6,2 на сто.
9. Nissan
Автомобилите Nissan възлизат на 1 904 бройки и марката изпада от трето на 9-о място за една година. Пазарният дял възлиза на 5,5%.
10. Opel
И в дъното на класацията за първите единайсет месеца на миналата година са автомобилите Opel с продажби, възлизащи на 1 240 бр. Все пак, обаче, това е ръст от 5,9 % и осигурява влизането на Opel в класацията след 11-о място през предходната година.
Българският автомобилен пазар отчита един от най-бързите темпове на растеж в Европейския съюз. За целта до голяма степен съдействат и възможностите за лизинг на нови автомобили. А ако не сте запознати с опцията „обратен лизинг“, това е възможност, която ви осигурява Maxo. С нейна помощ, можете да вземете до 30 000 лв., с помощта на автомобила си, за срок до 48 месеца, като продължавате да ползвате колата си, докато изплащате заема.
* Данните са до м. ноември 2017 г., включително.