Назад към всички

Плюсове и минуси на газовите уредби

Плюсове и минуси на газовите уредби

Най-общо автомобилите с газови уредби може да се разделят по следните параметри:

  • Автомобили с фабрични/вградени уредби.
  • Такива с допълнително поставени.
  • С уредби на пропан-бутан (LPG).
  • С такива на метан (CNG).
  • С обикновени/конвенционални/ежекторни уредби.
  • С инжекцион.

Ако обмисляте, дали си струва да предпочетете автомобил на газ, може да имате предвид следните фактори:

  1. Винаги е по-добре газовата уредба да е фабрична. Така автомобилът е със съобразени специфики и има по-малко рискове от дефекти и ремонти, за разлика от тези с добавена бутилка. В същото време, не всеки, който иска да кара на газ, има възможността да си купува нова кола.

  2. Газта е по-екологична и по-евтина. Цените на пропан-бутана и метана са горе - долу на половината на тези на бензина (А95) и дизела за литър. Разходът при съвременните уредби може да е равен или с 10 до 20% по-висок, но цената на 100 км. пробег отново излиза приблизително наполовина по-малко.

  3. Поставянето на газова уредба струва различно спрямо спецификите на автомобила и търсения резултат. Конвенционалните са около 500 – 600 лв., а газов или метанов инжекцион – 1200 – 1800 лв. Включват базови конфигурации и евентуално гаранция. С допълнителни компоненти, монтаж и екстри общата цена може да се движи между 1000 до 2000 – 2500 лв. Това означава, че макар и после да карате по-евтино, парите ще ви се избият след навъртането на няколко десетки хиляди километри. Така че, ако ще слагате бутилка на рядко и предимно градски каран автомобил, си направете сметката наистина ли ще ви е изгодно.

  4. Поставянето на допълнителна бутилка заема сериозно място и ако колата е с по-малки габарити и багажник, е, ще трябва да пътувате с малко багаж.

  5. 50 кг. и повече допълнително тегло намалява мощността на автомобила. Това също варира, но среден размер стоманена бутилка от 40 л. е 55 кг., когато е пълна. Измества се и центърът на тежестта, което влияе на поведението на автомобила на пътя – в зависимост от параметрите му. Ако не държите на финтове и резки ускорявания, тези два фактора може да не са от такова значение, но все пак трябва да го имате предвид. Някои уредби предлагат различен режим на движение – нормален, икономичен и с повишена мощност, между които може да превключвате спрямо обстановката, в която карате.

  6. Поставянето на газова уредба може да съкрати живота на някои авточасти – свещи, кабели, включително на двигателя, ако не е поставена качествено. Когато предприемате подобна стъпка, се обръщайте само към квалифицирани и препоръчани за целта сервизи и не се опитвайте да спестите. При качествен избор и добър монтаж, много от рисковете отпадат или намаляват. Трябва да знаете също, че рисковете от амортизация са по-високи при стандартните уредби, отколкото при инжекционите.

Може да срещнете аргумент и че не навсякъде може да се зареди пропан-бутан и метан, но това става все по-малко вярно в течение на последните години. Освен това, ако не става въпрос за рядък модел фабричен автомобил, който е само на газ, обикновено работите на два режима и дори да ви свърши газта по пътя, винаги може да превключите на бензин.

Ако вече сте направили своя избор и искате да поставите газова уредба на автомобила си, но нямате средствата или не ви достигат за по-скъпа и качествена система, не правете компромис. С помощта на Maxo може да получите обратен лизинг на стойност до 30 000 лв., като докато използвате средствата и за периода на изплащане, продължавате да използвате автомобила си.

Разбери повече

 

Виж всички полезни съвети

Виж всички полезни съвети
Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Колко ще ни струва ремонтът на банята?

Ремонтът на банята не е непременно свързан с неприятни изненади и затормозяващи дейности. Предварително планирай и обмисли всеки един детайл.

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

Колко ще ни струва мечтаната сватба?

За прекрасно, незабравимо и безгрижно сватбено тържество заложи на внимателно планиране на бюджета. Научи повече за най-важните разходи, които те очакват и посрещни големия ден с усмивка!

Най-скъпите колекционерски автомобили

Най-скъпите колекционерски автомобили

Цените им са космически, но историята и уникалността им оправдават стойността

Колко електромобила има в България?

Колко електромобила има в България?

Основен проблем е все още високата цена на електрическите коли и липсата на стимули