Основен ремонт на двигател - колко струва?

Основен ремонт на двигател - колко струва?

Възникването на необходимост от основен ремонт на двигателя е кошмарът на шофьора. В определени ситуации обаче се стига и до такъв неприятен момент – когато колата вече е с твърде голям пробег, ако повреди и износвания по отделните компоненти не са обслужвани навреме, както и в случай на механични повреди.

Основният ремонт на двигателя не е евтина процедура, нито пък е лесна и бърза. Най-общо двигателят трябва да бъде откачен и изваден от автомобила, да бъде разглобен, да се отстранят конкретните повреди, да се подменят необходимите части и детайли, а за финал често включва и подмяна на допълнителни компоненти. Работата започва с диагностика на състоянието.

Ето какво може да включва основният ремонт на двигател:

  • Отстраняване на двигателя от автомобила и неговото разглобяване, за да може да бъде проверено състоянието на компонентите.
  • Повредените части трябва да бъдат подменени (евентуално и ангренажния ремък също) или ремонтирани.
  • Това може да включва ремонт на главата, на клапаните и смяна на гумичките; ремонт на горивните дюзи, на турбокомпресора; на блока на двигателя – бутала, обикновени и биелни лагери, както и шлайфане на блока или валовете.
  • Монтират се нови гарнитури и трябва да се смени маслото и останалите течности, както и филтрите.
  • След това двигателят може да бъде монтиран обратно в автомобила и да се провери как работи.

Ето и някои ориентировъчни цени:

  • Сваляне и качване на двигателя може да струва до около 300 лв.
  • Сваляне на глава на двигателя е 150 – 200 лв.
  • Според случая подмяната на ангренажна верига/ ремък е от по 50 до 150 лв.
  • Смяна на колектор и на семеринг е средно по 50 лв.
  • Смяна на гарнитура на картер и/или клапани е по 30 лв.

Имайте предвид, че цените може да варират според модела автомобил, както и заради цената на труда. В общи линии, ако разходите ви се наместват под 1000 лв., ще сте късметлия, но може и да стигнат двоен обем. Понякога е за предпочитане да се сложи нов двигател, отколкото да се ремонтира старият.

Как да предпазим двигателя?

И двигателят на автомобила, както всичко останало, си има срок на живот. Неправилната експлоатация обаче може да го скъси и обратното – ако спазвате прости правила и не подминавате дребни издайнически проблеми, може да удължите живота.

  • Не позволявайте автомобилът да прегрява. Ако се случва често, това е сигнал за повреда и че нещо не функционира както трябва.
  • Изчаквайте автомобилът да загрее, преди да го подкарате с пълна мощ, препоръчва се да държите оборотите под 3000 докато температурата се стабилизира.
  • Проблем с всяка от периферните системи също може да причинява прегряване и не е редно да се пренебрегва – термостат, радиатор, водна помпа, състоянието на антифриза.
  • Не си позволявайте да пропускате времето за смяна на маслото – то е важно за доброто смазване, уплътняване, охлаждане и предпазва от корозия на частите. Важна е и редовната смяна на горивните филтри.
  • При прекалена консумация на масло и/или синкав дим от ауспуха, проверете цилиндрите и буталата – може да има износване.

А при необходимост от средства, вашият автомобил може да ви съдейства да си ги набавите. С обратен лизинг от Maxo може да получите от 3000 до 30 000 лв. с възможност за разсрочване до 48 месеца, през които продължавате да ползвате автомобила си както и преди.

 

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече