Opel Cascada, Insignia и Zafira също са замесени в “Дизелгейт”

Opel Cascada, Insignia и Zafira също са замесени в “Дизелгейт”

Автомобилният производител Opel също се замеси в скандал с манипулирани устройства на дизелови модели години след старта на „Дизелгейт“ с Volkswagen. В резултат компанията изтегли близо 100 000 автомобила от моделите Cascada, Insignia и Zafira за ремонт. Германската прокуратура пък започна разследване на производителя, който към момента е собственост на френската PSA (производителят на Peugeot и Citroen). Изтеглянето засяга 96 хил. автомобила от трите модела, които отговарят на стандарта Euro 6 и са произведени между 2013-а и 2016-а година, като Opel вече е обновил софтуера на 23 хил. от тях.

Полицейска акция и обяснения

В средата на октомври полицията нахлу в централата на Opel в Рюселхайм за проверка по подозрения, че компанията е поредният замесен автопроизводител в „Дизелгейт“ и по време на акцията установи, че наистина има автомобили с манипулиран софтуер, който отчита по-ниски нива на емисиите на въглероден диоксид.

Откакто гръмна скандала с Volkswagen през 2015 г. в него бяха замесени още BMW и производителя на Mercedes-Benz – Daimler. Оттогава VW е изтеглила над 11 милиона автомобили от пазара, шефовете в компанията са подсъдими по разнообразни обвинения, а обезщетенията за собственици и държавата възлизат на 25 млрд. само в САЩ. BMW и Daimler също трябваше да изтеглят автомобили от пазара, докато през 2016 г. Opel се размина единствено с постановление да поправи софтуера в някои от тях. Оттогава компанията обаче е ремонтирала само една част и по тази причина транспортното министерство е инициирало и полицейската проверка.

От Opel твърдят, че не са нарушили закона и използват позволена технология - специален блок към двигателя, който е програмиран да се изключва при достигане на определена температура. Макар компанията да се съгласи да изтегли и ремонтира засегнатите автомобили, тя възнамерява да оспорва обвиненията по съдебен път.

Поредни тежки времена

За Opel акцията е пореден удар, тъй като в последните години компанията губи пазарен дял и продажбите й намаляват. Месец преди дизеловият скандал – през септември, стана ясно, че производителят възнамерява да съкрати около 20% от служителите си. Общо загубите за почти двете десетилетия, откакто Opel е под контрола на General Motors (които от своя страна я продадоха на PSA преди година), се изчисляват на 19 млрд. долара.

След промяната в собствеността французите правят всичко по силите си да върнат добрата слава на германския производител и тази година Opel отчете първата си оперативна печалба за първото полугодие (в размер на 588 млн. долара) от 1999 г. насам. Това не е непременно чудесна новина, защото германците се съпротивляват на централизираното управление от страна на PSA – говори се, че всяко решение се взима еднолично от директора Карлос Таварес в Париж. Това от своя страна доведе до оставките на редица ръководни кадри в самия Opel. „Халетата се опразват и хората не са усмихнати, както преди“, коментира служител пред германския Handelsblatt.

Тепърва ще наблюдаваме как ще се справи PSA с управлението на Opel. Междувременно марката е на трето място по продажби при колите втора употреба в България и – особено Zafira, може да срещнете „на всеки ъгъл“. Какъвто и да е автомобилът ви, може да го използвате, за да получите обратен лизинг от Maxo. На стойност от 3000 до 30 000 лв. и с опция за изплащане до 48 месеца, през което време продължавате да ползвате колата си както преди.

 

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече