Какво да гледаме при покупка на дизелов мотор

Какво да гледаме при покупка на дизелов мотор

Вечният спор бензин срещу дизел надали някога ще бъде решен. Двете решения имат привърженици и противници, съответно достатъчно плюсове и минуси. Ако сте на мнение, че е по-добре да разполагаш с дизелов автомобил и планирате такава покупка, има някои тънкости, с които огледът се различава от този на кола с бензинов двигател.

Километражът

На първо място показанията на километража може да ви подведат. Ако километрите са по-малко, отколкото се предполага за възрастта, то вероятно колата е карана предимно в градски условия. В повечето случаи препоръките са дизеловите автомобили да изминават поне 20 – 25 хил. км. годишно, за препоръчване извънградско. Това съдейства за регенерирането на филтъра, което се случва при шофиране със скорост над 90 км./ч. в продължение на поне 20 – 40 минути и е добре да се случва веднъж на всеки 500 – 800 км. градско шофиране.

Филтърът

Основен проблем при дизелите е задръстването на горивния филтър. При работа на по-ниски обороти (като карането в града) отработените газове не достигат достатъчно висока температура, така че саждите и твърдите частици да бъдат изгорени. В този случай те се натрупват и задръстват филтъра, което има отражение и върху двигателя.

Изисквайте сервизната книжка на автомобила. Ако продавачът твърди, че колата е дошла при него без такава, е сигнал за нещо нередно и е много вероятно тя да е скрита именно от него. При наличие на сервизна книжка, е желателно информацията в нея да сочи регулярна поддръжка в оторизирани сервизи.

Проверете дали има наслагвания в ауспуха. При чист горивен филтър и добре работеща система по него не би трябвало да има отлагания от сажди. Най-лесно се проверява с пръст.

Отлаганията може да означават и че е отстранен FAP/DPF филтъра, което е забранено в по-голямата част на Европа, а от тази година и в България.

Други сигнали

Димът при работещ автомобил също може да бъде показател за нередност. При запалване дизеловите автомобили е възможно за няколко секунди да изкарват черен дим от ауспуха. Ако това не спре, това е индикация за некачествено изгаряне на горивото, чиито корени може да са разнообразни.

Бял дим от своя страна означава вода в цилиндрите, спукан блок, проблем с главата или гарнитурата.

Проверете маслото. Цветът по щеката на масления резервоар трябва да е черен. Наличието на водни примеси означава проблем с дизеловото гориво.

Работата на двигателя на място и в движение – колата не трябва да се тресе, да вибрира силно или да приритва, това означава проблем с двигателя.

Съвети

  • Най-добре е да тествате двигателя на дизеловия автомобил в сервиз, диагностиката не е скъпа.
  • Не пропускайте да направите тест драйв и да проследите поведението на автомобила в движение, както и дали няма да светне някой от индикаторите на таблото.
  • Ако купувате колата от търговец, който ви предлага гаранция, не приемайте по презумпция, че тя покрива и FAP/DPF филтъра, питайте изрично.
  • Горивният филтър има срок на живот и ако купувате автомобил с голям пробег, го сменете, независимо дали дава сигнали на задръстване. Този, както и какъвто и да било разход по автомобила, може да покриете с обратен лизинг от Maxo. Получавате от 3 000 до 100 000 лв. за срок до 60 месеца.

 

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече