Най-скъпите колекционерски автомобили

Най-скъпите колекционерски автомобили

Притежаването на уникална колекционерска кола с история и единствена по рода си е мечта за всеки ценител. Малко са обаче автомобилите, които могат да надживеят времето си с десетилетия, а цената им да се покачва главоломно, за разлика от обичайната съдба на остаряващите коли… Списъкът в тази класация включва автомобили на Aston Martin, Bugatti, Alfa Romeo, Mercedes-Benz, Jaguar, както и по-редки марки, често датиращи от началото и средата на миналия век. Цените им са космически, а мястото, на което може да ги „срещнете“, е в колекциите на богатите, музеите и аукционните къщи.

Bugatti Type 41

Година: 1931

Цена: 20 376 595 долара

Bugatti Type 41

Колата, известна още като Royale, е един от автомобилите с най-голям двигател, произвеждани някога. Задвижване е от 12,7-литров V8-двигател. Моделът се произвежда от Bugatti в периода от 27-а до 33-а година.

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider

Година: 1939

Цена: 21 111 686 долара

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider

По времето на създаването си през 30-те Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider е един от малкото съществуващи спортни автомобили. Той е и един от най-редките, както към днешна дата, така и за времето си. Произведени са само 32 бройки.

Ferrari 275 GTB/C Speciale

Година: 1964

Цена: 22 888 469 долара

Ferrari 275 GTB/C Speciale

Този модел е по-рядък дори от Ferrari 250 GTO. Всъщност, от 275 GTB/C Speciale има произведени само три бройки.

Jaguar D-Type XKD 501

Година: 1955

Цена: 23 222 785 долара

Jaguar D-Type XKD 501

Този автомобил е сред победителите в „24-те часа на Льо Ман”, което е достатъчно, за да оправдае цената. Разполага с 3,4-кубиков, 6-цилиндров редови двигател с мощност от 285 к.с.

Aston Martin DBR1/1

Година: 1956

Цена: 24 187 630 долара

Aston Martin DBR1/1

Aston Martin произвеждат само пет бройки от DBR1, а втората единица след наклонената черта указва, че това е първата от тях. Именно този автомобил печели състезанието на 1000 км. от 1959 г. в Нюрбургринг.

Ferrari 275 GTB/4 S N.A.R.T Spyder

Година: 1967

Цена: 26 176 269 долара

Ferrari 275 GTB/4 S N.A.R.T Spyder

Изключително рядък модел на Ferrari, от който са произведени едва десет автомобила. Поръчани са от Луиджи Чинети, собственик на Северноамериканския състезателен отбор (N.A.R.T.), който е искал да бъдат създадени 20 такива автомобила, но заради ниски продажби са произведени половината.

Ferrari 290 MM

Година: 1956

Цена: 26 381 648

Ferrari 290 MM

Ferrari 290 MM, и по-конкретно автомобилът с номер на шасито 0626, има особено богата състезателна история. В ръцете на Хуан Мануел Фанджо участва във Формула 1 и Миле Миля. И това е само началото на състезателната кариера на тази кола, която е реновирана няколко пъти, преди да бъде продадена през 2015 г.

Mercedes-Benz W196

Година: 1954

Цена: 29 152 248 долара

Mercedes-Benz W196

Това е още един ветеран на мотоспортовете, също имал честта да бъде управляван от Хуан Мануел Фанджо във Формула 1, а впоследствие и от Ханс Херман и Карл Клинг.

Ferrari 250 GTO 3851GT

Година: 1962

Цена: 33 054 186 долара

Ferrari 250 GTO 3851GT

Това е отговорът на Ferrari на Shelby Cobra, Jaguar E-Type и Aston Martin DP214 на състезателните писти. Разполага с 3-литров V12 двигател, генериращ 300 к.с.

Ferrari 335 S

Година: 1957

Цена: 34 439 035 долара

Ferrari 335 S

Това е и най-скъпата кола в класацията, която също е била в ръцете на легенди като Питър Колинс, Морис Трентинян и Волфганг фон Трипс. Автомобилът е продаден на търг през 2016 г.

И без да притежавате колекционерски автомобил може да се възползвате от стойността на своя като продължите да го ползвате. Обратният лизинг на Maxo е на стойност от 3000 до 30 000 лв. и срок на изплащане до 48 месеца на удобни месечни вноски.

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече