Симптомите на боледуващата кола

Симптомите на боледуващата кола

Като всеки сложен организъм и автомобилът понякога „се разболява“. Има твърде много части, които имат различен период на живот, износват се и могат да дадат разнообразни дефекти. Част от тях не са толкова фатални, че да спрат колата от движение. Ремонтирането им навреме може да е скъпо, но още по-скъпо би било отлагането. Особено ако проблемните части натоварват други механизми на автомобила и могат да доведат до по-сериозни повреди.

Как обаче да разберете, че нещо не функционира както трябва, преди съвсем да се е развалило? Автомобилът ни подава издайнически сигнали, само трябва да се вслушвате в тях:

Странни изгорели газове

Така или иначе в никакъв случай не може да говорим за приятен аромат, но това, което излиза от ауспуха (миризма и цвят) може да подскаже различни симптоми на потенциални или съществуващи проблеми. Ако димът е черен, синкав или бял, това съответно може да указва повреда по системата за подаване на горивото, навлизане на масло при бензина, задръстен катализатор или неизправност по гарнитурата на двигателя. А може и съвсем безобидно просто да трябва да се смени филтъра, но винаги е по-добре да проверите причината.

Свирещи спирачки

Свирят накладките, не самите спирачки, и често може да се случи при дъжд и сняг, конденз в студено време - ако са се намокрили. Ако пищенето не спре за ден – два, е възможно накладките да са за смяна, особено ако не се е случвало скоро и особено ако шумът не е точно свирещ, а по-скоро стържещ. Дори и да не са износени (случва се пищенето да не спира и при нови накладки или нов автомобил), леко изпилване може да помогне, но пак е добре да ги погледне специалист.

Свирене под капака

Свирукането под капака, което може да не е постоянно и да се появява при завой, запалване, ускоряване и пр., най-често означава проблем с някой от ремъците. В някои случаи е достатъчно само проблемният ремък да бъде затегнат, а в други е нужна смяна. Не отлагайте прегледа и поправката, защото при скъсване може да ви замине двигателят.

Колата „дърпа“ настрани

Този лесен тест се прави на прав участък и с ниска скорост. Държите волана изправен и пускате за секунда. Ако автомобилът се отклони от траекторията си без видима причина (няма неравности по пътя), то може да имате крива джанта или проблем с окачването.

Внимание на завоите

Някои проблеми се издават при завой – тропане, вибрация на волана и пр. Може да е лагер, каре, казус по ходовата част или редица дребни или по-сериозни дефекти. Не трябва да ви успокоява, че се случва само при навит волан.

Пукнатина в боята

Малката пукнатина в боята на автомобила може да сигнализира за процес на ръждясване на ламарината под нея. Подобен издайнически сигнал са шупли и подувания в боята.

Добрите шофьори обикновено се „сливат“ с автомобила си и се научават да разпознават и най-беглите нередности. В същото време имайте предвид, че всяка кола работи различно и си има специфични „стонове“. Затова ако карате автомобила си отскоро, обърнете внимание как работи всяка от системите и известно време карайте на тихо (без музика), като слушате работата на двигателя. Сетивата ви могат да са добър регистратор на нередности – шумове, миризми, усещане. Но не може само чрез тях да поставите диагноза. Затова не пренебрегвайте сигналите и се обръщайте към сервиз винаги, когато имате съмнения. В края на краищата в най-добрия случай ще се окаже, че няма нищо притеснително. Ако ви трябват средства за профилактика, отстраняване на дребни проблеми (които могат да станат сериозни) или пък по-голям ремонт – автомобилът ви може да „съдейства“ финансово. С обратния лизинг на Maxo може да получите до 100 000 лв. и да изплащате заема, докато продължавате да използвате колата си.

 

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече