Сервиз преди топлите дни

Сервиз преди топлите дни

Събуждате се сутринта в почивния ден и по време на първото кафе внезапно нещо ви прищраква… Затова натоварвате домочадието или поне някой приятел на колата и съвсем скоро сте на стотици километри от дома, просто така, за една разходка. Такива неща се случват през пролетта и лятото, сезоните за пътувания и екскурзии и, разбира се, задължителната лятна почивка. Времето е лежерно, грижите – някак по-малко, животът е по-лек и лесен, а пътуването с личния автомобил не свързан с мисли за вериги и размразители за ключалки.

Това обаче не означава, че не трябва да обърнете внимание на някои системи по колата, които потенциално може да осуетят пътуването. Понякога повредите са непрогнозируеми, но може значително да намалите рисковете, като се погрижите за превенция преди началото на сезона.

Летни гуми

Като за начало е добре още от сега да смените гумите, ако сте със зимни. Не е подходящо да продължите да карате с тях в топлия сезон, особено в горещините, ако не искате да съкратите живота им. Проверете и за износвания и подутини, а в следващите месеци редовно проверявайте налягането.

Охладителната система

И това всъщност е първа точка в списъка. Сред най-честите причини за повреди през лятото е прегряването на автомобила. Проверете охлаждащата течност – достатъчно ли е нивото и дали няма течове по системата. Битува мит, че през лятото може да карате с вода в казанчето, но това носи рискове от корозия и повреди. Доливайте само типа антифриз, съобразен с автомобила ви и не прекалявайте с разреждането – оптималното съотношение е 1:1, а ако водата има превес, защитата ще бъде недостатъчна.

Климатикът

Вие също надали имате желание да прегрявате по време на път, а това може да се случи, ако климатикът ви не функционира. Това, което подлежи на проверка, е нивото на фреона и потенциални течове. Тук може да се наложи да се доверите на сервиз. Има и един трик, с който да установите, дали засега всичко е под контрол. Ще ви трябва термометър, за да измерите външната температура. Климатикът трябва да може да поддържа около 10 градуса по-ниска температура в купето.

Спирачките

Започвате от спирачната система – течност, течове, дали не е време за смяна. И продължавате с накладките и се ослушвайте за странни звуци по време на движение, както и за индикаторите на таблото и това, как усещате педала на спирачката.

Акумулатор

Трябва да проверите, дали не е необходимо презареждане или пък е време за смяната му.

Въздушен филтър

Твърди се, че разликата в разхода на автомобил със замърсен и чист филтър е около 10%. Така че, ако му е време за смяна, не отлагайте. Още повече, че трафикът, особено градския, през лятото е доста по-прашен.

Масло

Ако е наближило време за смяната му, по-добре се погрижете превантивно. В противен случай може да си имате работя с доста по-сериозни и скъпи повреди.

Чистачките

Както нивото на течността, така и самите пера. Възможно е гумата да се е увредила през зимния сезон и да не ви вършат особена работа при проливен дъжд, каквито със сигурност ще има.

Всякакви дългоотлагани ремонти

Не е рядкост навика на някои шофьори да карат полуизправен автомобил, само защото все още може да се движи и не се е развалил напълно. В подобен случай най-добре отстранете повредите сега и не тръгвайте на път при съмнения. Да осъмнеш на безлюдно шосе, чакайки пътна помощ или издирвайки сервиз в непознато населено място не е най-приятното преживяване. Ако целта е спестяване на средства, също не е оправдано – извозването с репатрак може да излезе скъпо, а доверието към неизвестни майстори на неизвестно място, още повече. Финансовият въпрос не може да стои пред вас при възможността да получите обратен лизинг от 3 000 до 100 000 лв. за срок до 60 месеца от Maxo. Можете да го разсрочите до четири години, а през това време ще продължите да шофирате (вече ремонтирания си) автомобил и да пътувате спокойно.

 

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече