Любимата автомобилна марка на всяка държава

Любимата автомобилна марка на всяка държава

Всеки си има любими марки продукти. Любима марка кафе, любима марка дрехи, любима марка телефони и компютри. И разбира се, предпочитания към марката на автомобила. Те варират не само от човек до човек, но и по региони, и държави.

Съществуват различни класации за любимата автомобилна марка в различните страни – някои се базират на данните от продажби, други на проявения интерес, а трети компилират различни фактори, върху които изграждат методология за оценка.

Какво се купува?

Класацията на британската компания Indigo е съставена по продажбите в различните държави. Няма изненада, че Toyota преобладава в Югоизточна Азия (с изключение на Китай и Индия), нито че Ford е предпочитан в САЩ и Канада. Китайците предпочитат местни производители като Wuling и Maruti, макар че няма да ги видите по други места на картата. Любопитно е може би, че Chevrolet е най-купуваната кола в Бразилия, Еквадор, Чили и Египет.

В Европа картата е доста шарена и не е учудващо, че в някои държави преобладават местни марки – Fiat в Италия, Renault във Франция, Skoda в Полша, Словакия и Чехия, Volkswagen в Германия и Австрия. За България най-продавана е Dacia, което също не е изненадващо в последните години (виж „10-те най-купувани нови коли за 2017 г. в България“).

На картата може да видите и кои конкретни модели са най-популярни към момента в различните части на света.

Най-популярните модели в света

Кои са най-добрите брандове?

Всяка година Interbrand прави класация на най-значимите брандове в света, която не е сегментирана по сектор. През 2018 г. 15 автомобилни марки влизат в топ 100, като само две са и в челната десетка. Това са Toyota и Mercedes-Benz, респективно на 7-о и 8-о място. Останалите участници са BMW (13), Honda (20), Ford (35), Hyundai (36), Nissan (40), Volkswagen (41), Audi (42), Porsche (52), Kia (71), Land Rover (78), Ferrari (80), Mini (90).

Подреждането е базирано на данните за пазарно присъствие, бранд, конкуренти и финансово представяне. Тази класация е прелюдия към следващата, защото хората често влияят търсенето и предпочитанията си именно от факта колко е установена като популярност една марка.

Какво се търси?

Застрахователната компания Veygo събира и обобщава данните от търсенията на хората в Google. И тук картата придобива различно оцветяване. Сред най-търсените марки са Toyota (7,8 милиона месечни търсения), Honda (7 милиона) и Ford (6,4 милиона).

Виждат се и разликите спрямо продажбите на коли в същите държави. Например в САЩ и Канада Ford може и да е най-купуваната марка, но най-търсена е Toyota. Тя печели и по територия, и по търсене в най-голям брой държави – 57. След нея се нарежда BMW, която е най-търсената марка в 25 страни. Интересът към Mercedes-Benz преобладава в 23 държави. В Китай и Индия преобладава любопитството към Tesla, макар и марката да е далеч от челните места по продажби.

И тук се вижда тенденцията хората да търсят автомобили, които се произвеждат във или близо до тяхната държава. На този фон изглежда странна модата на Hyundai в Русия, или на BMW в Япония.

Вие автомобил от любимата си марка ли карате или сте направили компромис? За Maxo това е без значение, ако решите да кандидатствате за обратен лизинг. С помощта на автомобила си и спрямо неговата оценка може да получите от 3000 до 100 000 лв. и възможност за изплащане до 60 месеца. Средствата използвате за каквото ви е необходимо, а през това време продължавате да ползвате и колата си.

 

Гъвкаво финансиране до 100 000 лв.

Научи повече